onsdag 22 september 2010

Nya experiment

NU har jag nya rabatter att plantera efter att PEAB anlagt fjärrvärme lite här och där....och idag fick jag en idé om att använda ett gammalt ekfat som inte används längre.
Det skall bli oerhört intressant att se om tunnan finns kvar när jag kommer till arbetet i morgon . Enligt alla negativa hyresgäster så kommer den ALDRIG att få vara i fred...
Jag har en magkänsla av att jag kanske kan lyckas ändå...?


Fat-tas bara...



Ett annat projekt vi håller på med är att omvända kriskålslunden till bambu lund... I nuläget har vi planterat 50 st bambu, sassa och pseudosassa av olika sorter. Vintern var hård mot dem och det såg inte ljust ut på vårkanten.... bara två stycken har dött. Resten lever och slåss om platsen tillsammans med kirskål.
Hoppas vi kan få tag på Fargesia Jiu ´Red Panda` också för i så fall blir det nog ett tiotal sådana nästa år.

Glad panda och slö bambu på er alla glada goa läsare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar