torsdag 8 december 2011

Jag borde skriva lite julkort.....

......men har ingen som helst lust till det.
Jag är "törstig" efter att få jobba ute med växter och jag funderar på allt mellan himmel och jord som berör växter. Har kommit på ett ställe till där vi skulle kunna bygga ett 3:de växthus och då skulle man kunna dra upp lite växter där som man tycker är spännande...

Kanske man kunde dra upp en större mängd härdiga kaktusar i komplement till Magnus redan stora hobby. Kaktusar är så fantastiskt söta i sina gro period, precis som små söta kattungar eller valpar...

Fast helst av allt så skulle men vilja be bonden om lov om en bit mark till (och helst slippa att betala) och bygga riktigt stort och helst skall allt vara uppvärmt också.... Kanske ett Landvetters svar på Paletten i Malmö : http://www.tradgardspaletten.se/
Där kunde min konstnär till mor go loss alldeles fullstädnigt. ojojoj vad det skulle bli fint..

....eller så får de som har nuvarnade Trädgårdsforum i Landvetter tröttna på det och ge det till oss. Jösses det skulle också kunna göras om hur häftigt som helst. Måste alla plantskolor se så trista ut. Bord i långa banor med växterna så tätt packade att man knappt ser dem gångar upp och gångar ner...varför inte använda mer av utrymmet upåt och neråt. Bygga lite provrabatter.
Jag vet inte om ni förstår vad jag menar men för en tid sedan var jag in i en plantskola som ligger i Kinna (eller Skene eller vad fasen det nu heter där bortimossen) och så fort jag klev in blev jag nästan illamående. Det är ett sammelsurium av växter och krukor och trädgårdstomtar och man blir "mätt" av bara anblicken direkt snurrig yr och vill ut..... Jag fattar inte hur de kan fungera. Har folk verkligen ingen smak? För mig kan det väl ändå inte vara fel på ;)??


Nähejnej, jag får nog kila ner till affären och köpa en triss lott. Här behövs MYCKET pengar... NU!!!

Glad torsdag från en vabbande mor i trädgårdsdrömmar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar